Google’ın İnternet Reklamcılığı temalı semineri Cevahir Hotel’de yapıldı. Bilmeyenler için duyurumuzu yapmıştık. Seminer güzel geçti, gene faydalı birçok bilgi edindim. Baştan sona neler yaptık onları bir özet geçeyim.
Saat 09:45 gibi Cevahir Hotel’e giriş yaptım ve aşağıdaki kongre sarayına* indim. Girişte herkese bir kimlik verdiler, tabi ilk önce isminizi alıp başvurunuz varmı kabul edilmişmi diye bakıyorlar. İsim soyisim verdikten sonra kimlik kartımı çıkarttılar. Kartın altında başvururken belirttiğim şirketimin ismi de var. Onu boynuma astıktan sonra bir google dosyası verdiler, içinde defter kalem falan var.* Elime dosyayı aldıktan sonra ingilizce sunumlar olacağı için kulaklık almaya gittim. Nüfus cüzdanımı verip kulaklığımı aldım. Bir çay içip etrafı izledim. Ortam güzeldi, özelliklede müziklere bayıldım umarım bir yerden indirebiliriz.
Seminerin başlayacağını haber alınca içeri girdim. Salon çok büyüktü ve herşey güzelce programlanmıştı. İlk önce Mustafa İçil sahneyi aldı ve Google Türkiye’nin neler yaptığından, pazar araştırmalarından, en çok aranan kelimelerden, başarı hikayelerinden ve ekonomik durgunlukta internet reklamcılığının öneminden bahsetti. Çok da etkilendiğimi söyleyemem bu sunumdan.
Sonrasında Esra Güler çıktı ve webinerlerden bahsetti. İlk defa duydum (benim eksikliğim)* adsense hakkında bilgi verdi.
internetreklamciligi@google.com adresinin özel bir ekip tarafından takip edildigini ve sorulara daha çabuk yanıt alabileceğimizi söyledi.
Kahve arasından sonra Arjan Dijk bizlere “Durgun Ekonomide Hız Kesmeyin” dedi ve bunu nasıl yapacağımızdan bahsetti. Verdiği örnekler çok ilgimi çekti ve ufkumu açtı diyebilirim. İlgili olmak, esnek olmak, hızlanmak gibi kurallarından bahsetti. Sonrasında öğle yemeği oldu, pepsi, kek, elma, sandviç verildi.
Elif Erdoğan web tasarımcılar için önemli bilgiler verdi. Analiz etme, geliştirme, iletişim kurma, döküman hazırlama, prensibler,amaç gibi kuramlardan bahsetti. Coğrafi bölge tanımlamaktan, spam raporları sunmaktan, sitemizin arama sonuçlarından çıkmamasını isteyebileceğimizden ve nasıl yapılabildiğinden bahsetti. Ayrıca çok ilginç birşey öğrendim. Css ile yapılan ve W3 kurallarına uyan bir sitenin daha iyi indexleneceğini düşünüyordum. Böyle birşey olmadığını söyledi ama ben genede inanmıyorum açıkcası.
Sonrasında Abdullah Aydın geldi sahneye ve adwords iletişim,strateji kurallarından bahsetti. En ilgiyle dinlediğim sunumlardan biriydi. Görüntülü reklamlar yapılabileceğinden bahsetti ve örnek gösterdi. Bende hesabımda denedim güzel bir özellik. Adwords Editöründen bahsetti çok hoşuma gitti ve Müşteri merkezi sistemini tanıttı. Bu da birçok müşteri yöneten insanları rahatlatacak bir uygulama. TBM ve Kalite puanı en önemli faktör dedi ve daha az parayla rakiplerle yarışabileceğimizi söyledi.
Kahve Arasından sonra Cem Özkaynak geldi ve Google Analytics ile nasıl verim alabileceğimizi bunu da Website Optimizer ile güçlendireceğimizi anlattı. Eğer doğru kullanılırsa 99 karakterli reklamın dünyanın en iyi reklam aracı olacağını söyledi.
Sonrasında da dünyanın birçok yerinden gelen google uzmanları neler yaptıklarından kısaca bahsetti.
Gün güzel geçti, daha verimli olabilirdi. Daha çok yeni başlayanlara* yönelik bir seminerdi. Kimi zaman sıkıldım. Gene de 10 üzerinden 7 verebilirim.