Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


MeRakLı Forum| MeRak Ettiğiniz herşey => Paylaşımın en meraklı adresi
 
AnasayfaAnasayfa  PortaLPortaL  GaleriGaleri  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  İLetişim  

 

 Kafirûn Sûresi Tefsiri

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
мєяу´
Administrator
Administrator
мєяу´


Kayıt tarihi : 22/01/09
Mesaj Sayısı : 3959
Teşekkür Puanı : 3891
Rep Puan : 251
Yaş : 31
İsim : Merve
Nerden : oLduğunu SaLLa
Kadın
Ruh HaLi : Kafirûn Sûresi Tefsiri Agresi10
Takım : Kafirûn Sûresi Tefsiri D1e2ee3fede4072d5e25570324a07802
MadaLyaLarım : Kafirûn Sûresi Tefsiri Ftzv9l

Kafirûn Sûresi Tefsiri Empty
MesajKonu: Kafirûn Sûresi Tefsiri   Kafirûn Sûresi Tefsiri Icon_minitimeC.tesi Tem. 18, 2009 10:34 am

Mekke Döneminde İndi
Âyet Sayısı: 6

Sûresi ve bundan hikaye itibarıyla Sûresi>ve dilimizde bilinmiş olduğu üzere Sûresi denilen bu sûre de Mekkî'dir. DânîKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ittifakla demiş. "Bahru'l-Muhit"de ise: "Çoğunluğun görüşüne göre Mekkî'dir." Katade'denKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "Medenî olduğu da rivayet edilmiştir" diyor. Katade'den bunun zıddı da nakledilmişKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ancak İbnü MerduyeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev İbnü Zübeyr'den Medenî olduğunu rivayet etmişKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bu sebeple AlûsîKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Dânî'nin "ittifakla" demesineKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "yerinde değildir" diye ilişmiş ise de Medenî rivayetiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev garib demek olacağındanKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sahihi ittifakla Mekkî demek olur. İbnü Ebi Hatim'in Zürare b. Ebi Evfa'dan rivayet ettiği vechile bu sûreye "Mukaşkışa" dahi denilir kiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev uyuz ve çiçek hastalığı gibi hastalıklardan iyileştirmek demek olan "kaşkaşe"den türemiş olup şirk ve nifak fak dertlerinden uzak kılan mânâsına "müberrie" demektir. "Kaşkaşe" Türkçe'de def etmekKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev kovalamak mânâsına kışkışlamak ile de terceme olunsa yakışmaz değildir.

"Cemalu'l-Kurrâ"da zikredildiği üzere buna "İbadet Sûresi" de denilmiş olduğu gibiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "İhlas Sûresi" de denir. Ondan dolayı Sûresi ile ikisine "İhlaseyn" (İki İhlas) tabir olunur. Nitekim Resulullah'ın sabah ve akşam namazlarının sünnetlerinde ve okuduğunu İbnü Ömer'den ve Hz. Aişe'den rivayet edilen hadislerde "İhlaseyn" denildiği de görülür.

Âyetleri : İhtilafsız altıdır.

Fâsılası : harfleridir.

Bu sûre Kevser'in içine aldığı ihlas ile ibadet emrinin ilanını emredenKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev aynı zamanda Peygamber'e buğzeden ebter (güdük)lerin küfürlerine karşı da bir cevap mevkiinde olarak onun mânâsını bir açıklama gibidir. İmam-ı Ahmed'in ve "Evsat"da Taberanî'nin rivayet ettikleri bir hadisteKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Zeyd b. Harise'nin kardeşi Cebele b. HariseKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Resulullah'a: "Bana uykum sırasında okuyacağım bir şey öğret." dediği zaman bu sûreyi okumasını emir buyurmuştur. Bezzar ve İbnü MerduyeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Habab'e emrettiğini de rivayet eylemişler. Beyhaki de "Şuab"da: "Enes'e de uykusu sırasında okuması emrolunduğunu" rivayet etmiştir. Ebu Ya'lâ ve Taberanî şu hadisi de merfu olarak rivayet etmişlerdir: "SiziKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Allah Teâlâ'ya şirk koşmaktan koruyacak bir kelime anlatayım mı size? Uykunuz sırasında Sûres'ini okursunuz." Deylemî de Abdullah b. Cerad'dan şöyle rivayet etmiştir: "Resulullah buyurdu ki: Münafık kuşluk namazı kılmaz ve okumaz." Taberanî "Evsat"da İbnü Ömer'den ve "Sağîr"da Sa'd b. Ebi Vakkas'tan rivayet etmiştir ki: "Bu sûre Kur'ân'ın dörtte birine denktir." Bunun izahında bir hayli söz söylenmiş ise de en basiti şöyle anlamaktır: Kur'ân'ın mânâsı bir bakışa göre şu şekilde özetlenebilir: İbadetlerKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev muamelelerKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ahiret hükümleri ve kıssalar. Bu sûre ise ibadetin ruhu olan tevhid ve ihlas ilanını emredici olduğu için dörtte birine denk demek olur.

Nüzul sebebi: Ebu Hayyan der ki: Bunun inme sebeplerinden olarak şöyle zikretmiştir: "Peygamber (s.a.v.)'e kâfirler: "Bırak bu tuttuğun davayı biz sana istediğin kadar malKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev servet verelimKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev kızlarımızdan dilediğinle evlendirelim ve seni üzerimize melik yapalımKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev eğer bunu yapmazsan gel bizim ilâhlarımıza tapKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev biz de senin ilâhına tapalımKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev müşterek olalımKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev hayır hangisinde ise ona hepimiz de ulaşmış oluruz" demişlerdi. Bir de onun en çok buğzedeni Kureyş'ten olduğu ve bir sene kendilerinin tanrılarına ibadet etmesini ve kendilerinin de bir sene onun tanrısına ibadet edeceklerini söylemiş olduklarından dolayı onlardan uzaklaşmak ve o teklifin asla olacak şey olmadığını haber vermek için Allah Teâlâ bu sûreyi indirdi."

İbnü Hişam "Siyer"inde der ki: "Bana gelende: Resulullah (s.a.v.) Kâbe'yi tavaf ediyorken Esved b. Muttalib b. Esed b. Abdi'l-Uzza ve Velid b. Muğire ve Ümeyye b. Halef ve As b. Vâil es-Sehmî önüne gerildilerKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bunlar kavimleri içinde yaşlı kimselerdi. "Ey Muhammed! GelKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev biz senin taptığına tapalımKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sen de bizim taptığımıza tapKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev biz ve sen (bu) işde müşterek olalım. Eğer senin taptığın bizimkinden hayırlı ise biz ondan nasibimizi almış oluruz ve eğer bizim taptıklarımız seninkinden hayırlı ise sen de nasibini almış olursun." dediler. Allah Teâlâ'da onlar hakkında sûresini tamamen indirdi." İbnü Cerir ve İbnü Ebi Hatim ve "Mesahif"de İbnü EnbârîKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Ebu'l-Buhturî'nin mevlası Said b. Meyna'dan öyle rivayet de eylemişlerdir. Tefsircilerin çoğunlukla zikrettikleri şu şekillerdir:

Kureyş'in ileri gelenlerinden bir takımKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Resulullah'aKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sen gel bizim dinimize tabi olKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev biz de senin dinine tabi olalımKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bir sene sen bizim tanrılarımıza ibadet edersinKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bir sene de biz senin mabuduna ibadet ederizKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev dediler. Resulullah: "Allah korusunKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Allah'a başkasını ortak koşmaktan." dedi. OnlarKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev o halde bizim tanrılarımızın bazısına el sürüver de seni tasdik edelim ve tanrına ibadet edelimKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev dediler. Bu sebeple bu sûre nazil oldu. Resulullah sabahleyin Mescid-i Haram'a gittiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Kureyş'ten dolgun bir heyet vardı. Başları üzerine dikildi de bu sûreyi okuduKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev onlar da ümitlerini kestiler."

İbnü Cerir'in ve Razî'nin kaydettikleri vechile "De ki: "Allah'tan başkasına kulluk etmemi mi bana emrediyorsunuz ey cahiller?" (ZümerKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 39/64) âyeti de bu sebeple nazil olmuştu. Onda Allah'dan başkasına tapmayı emrettiklerinden dolayı cahillikleri ile azarlayarak "ey cahiller" diye hitap etmesi emredilmişti. Bundan da daha ağır olarak "ey kâfirler" diye hitap emrediliyor ve bu vechile gerekçesi beyan olunarak onların dininden uzaklaşma ve hak tevhid dini ile din edinilmenin lüzumu tebliğ buyuruluyor. Şöyle ki:

Meâl-i Şerifi

1- De ki: Ey kâfirler

2- Sizin taptıklarınıza ben tapmam.

3- Siz de benim taptığıma tapıcılar değilsiniz.

4- Ben asla sizin taptıklarınıza tapacak değilim.

5- Siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz.

6- Sizin dininiz sizeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev benim dinim banadır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://merakli.yetkin-forum.com
мєяу´
Administrator
Administrator
мєяу´


Kayıt tarihi : 22/01/09
Mesaj Sayısı : 3959
Teşekkür Puanı : 3891
Rep Puan : 251
Yaş : 31
İsim : Merve
Nerden : oLduğunu SaLLa
Kadın
Ruh HaLi : Kafirûn Sûresi Tefsiri Agresi10
Takım : Kafirûn Sûresi Tefsiri D1e2ee3fede4072d5e25570324a07802
MadaLyaLarım : Kafirûn Sûresi Tefsiri Ftzv9l

Kafirûn Sûresi Tefsiri Empty
MesajKonu: Geri: Kafirûn Sûresi Tefsiri   Kafirûn Sûresi Tefsiri Icon_minitimeC.tesi Tem. 18, 2009 10:35 am

De ki: Ey kâfirler!" Bu nidaya "de" emriyle başlanmasında Razî kırk kadar nükte saymıştırKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev tafsili uzun gider. En birincisi Hz. Peygamber'in kendi tarafından değilKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Allah Teâlâ'dan açık emir ile bilhassa tebliğ ve ilan edilmek üzere peygamberlik görevi olarak söylenildiğini ilk baştan anlatmaktır. Zira Fahr-i Âlem (s.a.v.) işlerinde yumuşaklıkla ve mülayim olmakla emrolunmuştu. Ona "Allah'ın rahmeti sebebiyledir kiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sen onlara yumuşak davrandın. Eğer kabaKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev katı yürekli olsaydınKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev çevrenden dağılır giderlerdi." (Al-i İmranKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 3/159 buyurulmuşKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "(Ey Muhammed)Kafirûn Sûresi Tefsiri Smilev biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik." (EnbiyaKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 21/107) buyurulmuştu. Allah'a daveti de en güzel yolda olmak üzere "(Ey Muhammed)Kafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sen hikmetleKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev güzel öğütle Rabbinin yoluna çağır ve onlarla en güzel şekilde mücadele et." (NahlKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 16/125) diye emrolunmuştu. Bununla beraber "Ey elçiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Rabbinden sana indirileni duyurKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev eğer bunu yapmazsanKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev O'nun elçiliğini yapmamış olursun." (MaideKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 5/67) hitabıyla da kendisine her indirileni tebliğ etmesiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev etmezse peygamberlik görevini yerine getirmemiş olacağı da emredilmiştir. Burada ise muhataplarına "ey kâfirler" diye en ağır vasfile nida edeceğiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev çünkü beyan ve tebliğ olunacak hak hükmü hakiki sebebi onların değişmeyecek olan kâfirlik sıfatları olduğundan dolayı burada bu sıfatın açıkça söylenmesi lazım geldiği için bu ağır hitap o yumuşak ve mülayim olma emirlerine nasıl layık olur? diye bir itiraza mahal bırakmamak ve hakkın beyanı için bunu açıklamak gerektiği başlangıçta anlatılmak üzere: "Bunu ben kendiliğimden söylemiyorumKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev emredilmiş olarak söylüyorum." demiş olmak için evvela "de" emri açıklanmıştır. Ve bunun Kevser Sûresi'nden sonraya konulmuş olmasıyla da hem bu emrin "Rabbin için namaz kıl ve kurban kes." (KevserKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 108/2) gibi Kevser ihsanına tertip edilmiş emirlerden olduğuna hem de Peygamber'e öyle buğz ve düşmanlık beslemekte ısrarlı olanların güdüklükleriKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev hayırdan mahrum oluşları gibi kâfirlikleri de ayrılmaz sabit vasıfları ve onlara böyle nida kendilerinin yeğledikleri gerekleri olmuş bulunduğuna da bir siyak (söz gelimi) işareti yapılmış ve bu şekilde inme sebebi olan ve kabulüne ihtimal olmayan birbirine zıtKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev yapılmaz teklifleri yani putlarına tapılmak şartıyla Allah'a ibadet edeceklerini ileri sürmeleri de ısrarlı oldukları o buğz ve kinin bir neticesi olduğuna dahi işaret olunmuştur. Onun için büyük tefsirciler demişlerdir ki burada böyle "ey kâfirler!" diye nida genel olarak kâfir olanlara değilKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ebedî olarak imana gelmeyeceklerini Allah Teâlânın bildiği bir takım kimselere mahsustur. Çünkü kâfirler içinde deKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Kitap ehlinde olduğu vechileKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Allah'ı mabud tanıyanlar bulunduğu gibiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sonra imana gelip ibadet edenler ve edecekler de bulunduğu içinKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev onlara karşı: "Siz Allah'a ne şimdiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ne de ilerde ibadet edecek değilsiniz." denilmeyeceği açıktır. O halde önce genelleyip sonraki âyetlerle tahsis etmektense başlangıçta "lâm-ı ahid" (ahid lâm) ile nüzul sebebine işaret olarak "ey o kâfirler" diye özele hamletmek daha güzel olur kiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bu özellik de hakka kızgın olup da imana gelmeyecekleri Allah'ın ilminde malum bulunması itibarıyla olan sabit sıfatları olmuş oluyor. Bu ise nüzul sebebi olanların yalnız şahıslarına değilKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev değişmesi ihtimali kalmamış olan küfürlerinden dolayı olduğu için maksadın aslı küfürden uzaklaşma olarak bu nida öylelerinin hepsine delalet bakımından içerirse de herhangi bir kimsenin veya kavmin ilerde imana gelip gelmeyeceğini Allah'tan başkası bilemeyeceği için bu hitabın dıştan fiilî olarak tatbiki Kureyş içinde nüzul sebebi olanlara bağlı kalmış demek olur. Yoksa "de kiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ey kâfirler" diye emrolunduğundan dolayı henüz geleceği hakkında bilgimiz olmayan şahıs veya toplum her hangi bir kâfire "ey kâfir" yahut "ey kâfirler" diye hakaret ve buğzederek hitap etmek lazım veya caiz olur sanılmamalıdır. Bu emrinKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev belirli şahıslara karşı fiiliyatta tatbiki nüzul sebebine bağlı demek olduğundan dolayı bütün kâfirler hakkında güzel mücadele ile davet ve yoluyla mücahede ve benzeri diğer gibi muamelata ilişik genel hükümlere muhalefeti de yoktur. Bunu müslüman yalnız küfürdenKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev şirktenKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev nifaktan ve Allah'ın bildiği o kabil kâfirlerden kalben uzaklaşarak iman ve ibadetinde tevhid ve ihlas ile dinine sarılmak için olurKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev zamanına ve icabına göre bunu defetmek yerinde okumak da güzel mücadele ve hikmet olur. Onun için bu sûrenin genel olarak cereyan eden ve baki olan hükmüKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev küfür ve nifaktan uzak olmak için gizliKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev açık her halde okumaktır. Fakat taarruz için değilKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev uzaklaşmak için okumak ve sadece bir tarihî hatıra olarak değilKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev kendi nefsine nasihat olarak dinine ihlas ve inancını kuvvetlendirmek için tilavettir. Hadis-i Nebevî'de şirkten kurtaracak bir kelime olmak üzere uyku sırasında okunmasının tavsiye buyurulması da bu hükmü ve hikmeti ifade eder. Bunun böyle olması ise mücahedeyeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ibadet ve dinin tafsilatına dair olan genel hükümlerine ilişkin görevler ile meşgul olmaya engel de olmaz. Hasılı bununla bütün kâfirlere bir saldırı emrolunmamış olduğu gibiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev güzel mücadeleden ve mücahededen men olunmuş da değildir. Şu halde bunun içinde ki hükümlerdeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev genel hükümlere göre nasıh ve mensuh tasavvuruna lüzum yoktur. Ancak nüzul sebebi olan ve Kureyş içinden asla imana gelmeyecekleri haber verilmiş bulunan o kâfirlere mahsus olarak "sizin dininiz size; benim dinim banadır" denilmiş olduktan sonra bilahere Medine'den onlarla harbedilmesinde ve Mekke'nin fetholunup putların iptal olunmasında ve Berâ Sûresi'nin inmesiyle bütün müşriklerin Mescid-i Haram'a yaklaştırılmamasında ve nihayet bütün Arabistan'da İslâm'dan başka dinlerin yasaklanmasında o hususi kâfirlere "sizin dininiz sizin içindir" diye verilmiş bulunan izin hükmünü nesih var mıdırKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev yok mudur? bu bahis konusu olmuştur. Eğer bu sade bir red veya sonunda cezalarının ağırlığı ile korkutmak (inzar) değil deKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev iki tarafın dinlerinde serbestlikleri esası üzerine bir antlaşma teklifi niteliğinde ise onlar kabul etmiş ve gereğine uymuş bulundukları takdirde sonradan onlara harp ilanını emreden hükümler bu özel anlaşmayı neshetmiş (hükmünü kaldırmış) olurdu. Aynı şekilde bu onlara verilmiş mutlak bir müsaadeden ibaret olsaydı yine neshedilmiş bulunurdu. Halbuki mutlak bir izinden ibaret olmayıp "benim dinimKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev banadır" ile karşılıklı olduğu açıktır. Karşılıklı olarak bir anlaşma teklifi olması ihtimaline göre ise onlar bu teklifi kabul etmemişlerKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Peygamber'in dinî serbestliğini istememişlerKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev küfürde o derece ileri gitmişlerdir. Kabul ettikleri farzedilse bile asla riayet etmeyip bozdukları ve hatta öldürülmesine bile teşebbüs ettikleri malum ve kesindir. O halde onlarca asla kabul edilmemiş veya bozulmuş bulunan bir anlaşmanınKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bir hükmü farz olunamaz ki neshine ihtiyaç olsun. Ne izinKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ne de anlaşma teklifi olmayıpKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev beyan olunacağı üzere sırf red veya inzar (korkutma) olduğu takdirde ise neshe lüzum olmayacağı açıktır. Şu halde Alûsî'nin de hatırlattığı gibi bu sûre her yönden muhkemdir. Bunda nesh olunmuş bir hüküm yoktur. Bununla birlikte sonundaki "sizin dininiz sizedir" fıkrasınınKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev seyf âyetleri (cihada izin veren âyetler) ile mensuh olduğunu söyleyenler de olmuştur. Demek olur ki bunlarKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "kâfirler"in hepsine hitap olması ihtimalini "sizin dininiz sizeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev benim dinim banadır" âyetinin de kabul şartı gözetmeyerek mutlak bir antlaşma ilanı olması ihtimalini dahi düşünmüşlerdir. Böyle bütün dünyaya "ey kâfirler" diye nida edip de kabul şartını gözetmeksizin hepsine karşı antlaşma ilanı ise Resulullah'ın gönderilişi ile uyuşması kabil değildir. Ancak kabulleri şartıyledir ki bunun bir mânâsı olabilir. Kabul etmeyenler veya kabul edip de bozanlar hakkında da söylediğimiz vechile neshe hacet kalmaz. Fakat böyle genel bir anlaşmanın mevcut olmadığını bütün ihtimalleri dikkat nazarına alarak anlatmış olmak için bunun başlangıçta bir antlaşma ilanı olduğu soyut bir ihtimal olarak farzedildiği takdirde bile mensuh olmak lazım geleceğini söylemişlerdir. Bu daha kestirme olduğu için yaygınlaşmıştır. Maksadın esası öyle bir anlaşma hükmünün geçerli olmadığını bildirmek olmasına göre her iki görüşte de netice bir demek olursa daKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev nesih tasavvuru bu sûrede sadece uzaklaşmadan fazla olarak başlangıçta mutlak bir anlaşma hükmünün sabit olduğunu ve lüzumu halinde cihada engel olmaya delalet eder bir kaydın varlığını farzetmeye dayanmaktadır. Halbuki kabulsüz antlaşma hükmü düşünülemeyeceği gibiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev böyle bir teklifeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev genel olsunKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev özel olsunKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "ey kâfirler" diye hitap ederek başlanmak da makul olmaz. "De kiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ey kâfirler" emriKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev her şeyden önce bir mücahede telkin eder. Bunun sonundaKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "dininiz sizin olsunKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev hayır ve şer cezasıKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sorumluluğu size aittirKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sonra karışmam ha!" demek de bir izin verme değilKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "İstediğinizi yapın." (FussiletKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 41/40) kabilinden bir tehdit veya "Dinde zorlama yoktur." (BakaraKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 2/256) esası üzereKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bir defetmek ve reddetme ile uzak bulunma olduğu zahirdir. O halde başlangıçta antlaşma sabit olmayınca netice bakımından nesih de varid olmaz. Şu halde hitapKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev genel olsa daKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev özel olsa da bu sûrenin hiç bir âyetinde nesih yokturKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev hepsi muhkemdir. Yalnız önceden umuma hamledildiği takdirde ikinci ve üçüncü âyetlerle tahsis gerekeceğine göreKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bu sebeple izah olunduğu üzere hususa yüklenmesi daha uygundur. Yani "ey o Allah'tan başkasına tapan ve bundan böyle imana gelmeyecekleri Allah'a malum bulunan müşrik kâfirler!"

2. Tapmam. Ne şimdiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ne ilerde gönül verip ibadet etmemKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev o nesnelere ki siz tapıyorsunuz. Yani o tanrı yerine koyup durduğunuz ve benim de tapmamı istediğiniz o şeylere ben ibadet ve kulluk etmem. Buna karşı onlarınKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "biz Allah'a da ibadet ederiz" diyebilmeleri ihtimalini defetmek ve muradKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Allah'dan başkasına ibadet etmem demek olduğu anlatılmak üzere onların ne şimdiki haldeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ne de gelecekte Allah'a ibadet etmeleri ihtimali kalmayacak derecede şirk ve küfürKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev tabiatları olmuş kimseler olduğu şöyle açıklanıp haber veriliyor



Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://merakli.yetkin-forum.com
мєяу´
Administrator
Administrator
мєяу´


Kayıt tarihi : 22/01/09
Mesaj Sayısı : 3959
Teşekkür Puanı : 3891
Rep Puan : 251
Yaş : 31
İsim : Merve
Nerden : oLduğunu SaLLa
Kadın
Ruh HaLi : Kafirûn Sûresi Tefsiri Agresi10
Takım : Kafirûn Sûresi Tefsiri D1e2ee3fede4072d5e25570324a07802
MadaLyaLarım : Kafirûn Sûresi Tefsiri Ftzv9l

Kafirûn Sûresi Tefsiri Empty
MesajKonu: Geri: Kafirûn Sûresi Tefsiri   Kafirûn Sûresi Tefsiri Icon_minitimeC.tesi Tem. 18, 2009 10:37 am

3-4. ve siz ibadet ediciler değilsiniz o mabuda ki ben ibadet ederim. Yani benim ibadet edip durduğum mabudum Allah'a ibadet şanından olanlardan değilsiniz. Siz ona tapmıyorsunuz daKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev tapmazsınız da. Zira bundan önceki sûrelerden anlaşıldığı üzere ibadetin şartı ihlastır. Allah'ın birliğine iman etmeyince ona ibadet edilmez. Allah'a ibadet eden ondan başka Tanrı tanımaz. Allah'a başkalarını ortak koşarak veya Allah'tan başkasını Allah diye hayal ederek tapmak Allah'a ibadet değilKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev onu tanımamaktır. Onun için müşrikler Allah'a kulluk ediyoruz zannetseler bileKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev kulluk etmiş olmazlarKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev kendi hayal ve hevalarına taparlar. Bundan dolayı "De ki: "Allah'tan başkasına kulluk etmemi mi bana emrediyorsunuz ey cahiller." (ZümerKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 39/64) buyurulmuştu.

5. ve siz ibadet ediciler değilsiniz o mabuda ki ben ibadet ederim. Yani benim ibadet edip durduğum mabudum Allah'a ibadet şanından olanlardan değilsiniz. Siz ona tapmıyorsunuz daKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev tapmazsınız da. Zira bundan önceki sûrelerden anlaşıldığı üzere ibadetin şartı ihlastır. Allah'ın birliğine iman etmeyince ona ibadet edilmez. Allah'a ibadet eden ondan başka Tanrı tanımaz. Allah'a başkalarını ortak koşarak veya Allah'tan başkasını Allah diye hayal ederek tapmak Allah'a ibadet değilKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev onu tanımamaktır. Onun için müşrikler Allah'a kulluk ediyoruz zannetseler bileKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev kulluk etmiş olmazlarKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev kendi hayal ve hevalarına taparlar. Bundan dolayı "De ki: "Allah'tan başkasına kulluk etmemi mi bana emrediyorsunuz ey cahiller." (ZümerKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 39/64) buyurulmuştu. Aradaki bu fark daha çok açıklanmak ve takviye olunmak üzere de buyuruluyor ki: Hem ben tapıcı değilim sizin taptıklarınıza. Yani sade şimdi tapıyor olduklarınıza değilKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Peygamber olarak gönderilmeden önce geçmişte taptıklarınız da dahil olmak üzere hiç birine ibadet edici değilim; ne taparımKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ne de tapmışım.

Başlangıçta muzarî sigasıyla burada mazî sigasıyla buyurulmasıKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev onların halde olduğu gibiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev geçmişteki tapmalarına da Peygamber'in iştirak etmemiş olduğuna işaret eder. Bundan dolayı bazıları buradaki ism-i failinin mazi (geçmiş zaman) mânâsına olduğunu söylemişlerdir. Geçmişte olsunKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev halde olsunKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev gelecekte olsun hiçbir zaman onlara ibadet edici değilimKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev diye tamamını reddetmek daha kuvvetli olur. Şu kadar ki ism-i failin mef'ul-i bihte ameli için hal veya gelecek zaman (istikbal) mânâları şart olduğuna dayanarak burada mef'ul-i bih olan mevsul "mâ"sında amil bulunan ism-i failinin mazi mânâsına olabilmesi tartışılmıştır. Fakat bu itiraz nın masdariyye olması takdirinde varid olmaz. Çünkü o zaman mef'ul-i mutlak olabilir. Bunda amel için ise hal ve istikbal (gelecek) mânâsı şart değildir. O halde masdariyye olduğuna göre mânâ şu olur: "Ben sizin tapışınızıKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev o şirk ibadetini hiçbir zaman yapıcı değilim." Yahut "o sizin benden istediğiniz şirk ibadetinizi geçmişte dahi yapmadım ve hiç bir zaman yapacaklardan da değilim. Öyle ne tapmışımKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ne de taparımKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sizin tapışınızı yapanlardan değilim." Siz de benim ibadet etmekte olduğum mabuduma ibadet edicilerden değilsiniz. Hiç bir zaman değilsinizKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev etmedinizKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev etmiyorsunuzKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev edecek de değilsiniz. Yahut siz de benim edeceğim tevhid ve ihlas ile ibadet etmedinizKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev etmiyorsunuz ve etmezsiniz. Bu iki âyet ilk bakışta öncekilerin bir tekrarı gibi görünür. Bunda tefsircilerin iki vechi vardır:

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://merakli.yetkin-forum.com
мєяу´
Administrator
Administrator
мєяу´


Kayıt tarihi : 22/01/09
Mesaj Sayısı : 3959
Teşekkür Puanı : 3891
Rep Puan : 251
Yaş : 31
İsim : Merve
Nerden : oLduğunu SaLLa
Kadın
Ruh HaLi : Kafirûn Sûresi Tefsiri Agresi10
Takım : Kafirûn Sûresi Tefsiri D1e2ee3fede4072d5e25570324a07802
MadaLyaLarım : Kafirûn Sûresi Tefsiri Ftzv9l

Kafirûn Sûresi Tefsiri Empty
MesajKonu: Geri: Kafirûn Sûresi Tefsiri   Kafirûn Sûresi Tefsiri Icon_minitimeC.tesi Tem. 18, 2009 10:37 am

Birisi başlıbaşına tekid de takviye için tekrar edilmiş olmasıdır kiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev üçüncü menfi (olumsuz) cümleKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ismiyye (isim cümlesi) olarak daha kuvvetli bir şekilde birinciyiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev dördüncü de ayniyle üçüncüyü mânâ itibarıyla te'kit eder denilmiştir. Ferra bu fikre kanaat getirmiş ve demiştir ki: "Kur'ân Arap diliyle nazil olmuştur. Tekit ve anlatmak için kelâmı tekrar etmek de onların âdetlerindendir. Kabul eden "belâKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev belâ" (evet evet) der; çekinen "lâKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev lâ" (hayır hayır) der. "HayırKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev yakında bileceksinizKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev yine hayır yakında bileceksiniz." (TekâsürKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 102/3-4) yüksek sözü de bunun üzerinedir. Ve şu beyitleri söylemiştir:

Ve "Bende onların yaptığı nice şeyler vardır.

Yükseltip gerekli kıldıkları eller (nimetler) vardır.

Leylâ'nın uzaklığı yüzünden sabahleyin kargalar bağırıyor.

Onlar Leylâ'nın ayrılığından -kimbilir- kaç defa bağırıyorlar?

Sen sormadın mı Leylâ! Kinde topluluğunaKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev

Geri döndükleri gün ki; nereyeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev nereye?"

Nazımda ve nesirde bunun misalleri çoktur. Burada tekidin faydası da o kâfirlerin ümitlerini kesmek ve ebedi olarak küfürde kalacaklarını tesbit etmektir". Taybî de bunu tercih etmiştir. Lakin burada atıf vardır. Halbuki cümlelerin tekidi den başka atfedici ile olmazKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev diye itiraz edilmiştir. Fakat caiz görenler "vâv"ı da ye kıyas etmişler demektir. Lakin bu şekilde atfın en zahir şekli de bu dördüncü cümleyi üçüncüye atfettikten sonra hepsini önceki iki cümlenin tamamına atfederek bu iki âyet toplamıyla önceki iki âyet toplamını te'kit olmalıdır. Gerçi üçüncü birinciyeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev dördüncü ikinciye atf ve tekit olmak lafız ve mânâ bakımından daha uygun gibi görünür ve Ebu Hayyan'ın ifadesinin zahiri de bu ise deKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bu şekilde tekit ile tekit edileninKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev atfedilen ile kendisine atfedilenin aralarını ecnebi (müteallakı olmayan) ile fasıl (ayırım) Nahiv ilmince caiz olamaz. Şu halde bunda lugat mânâsıyla bir tekit ve takviye zahir olsa da terim mânâsıyla tekitKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev zahir değildir. Bu bir atıftırKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev atıf ise az çok bir başkalık ifade eder. Onun için çoğunlukKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bu âyetlerde mânâ bakımından tekrar olmadığını ve bundan dolayı sadece tekit değilKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev her birinin bir te'sis (esas koyma) olduğunu açıklamışlardır. Zira muzarî ve ism-i fail kiplerinin halKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev gelecekKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev devam ettirme mânâlarına göre birçok vecihlerle farkları olabileceği gibiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 'ların da mevsul veya mevsuf yahut masdariyye olabilmeleri ihtimallerine göre çeşitli farkları düşünülür. Bunların şekli ve her birinin siyak (söz gelimi)a göre olan özelliği de düşünülünce burada tekidden başka daha birçok vecihler hasıl olabileceğinden bu farkları çeşitli şekillerde izah etmişlerdir. Çok olumsuz olan muzari ve ism-i fail kiplerinin halKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev gelecek zamanKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev geçmiş zaman mânâlarına göre zaman farklarını gözetmişlerKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bazıları da önceki iki yı mevsul; sonraki iki yı de masdariyye olmak üzere ayırım yapmışlarKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bazıları da iki vechi toplamışlardır. Zaman ayırımı yapanlar: Bir kısmı öncekilerin halKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ikincilerin gelecek zaman için olmasınıKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bir kısmı da tersini tercih etmişlerdir.

Keşşaf şöyle demiştir: "Mânâ: BenKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev gelecekte benden istediğiniziKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev o ilâhlarınıza ibadeti yapmamKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev siz de gelecekte o benim sizden istediğimiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev benim ilâhıma ibadeti yapacak değilsiniz ve ben sizin taptıklarınıza geçmişte bile asla tapmadım. Yani cahiliyyede bile benden putlara ibadet geçmiş değildir. O halde o benden İslâm'da nasıl ümit edilebilir! Siz de benim ibadet etmekte olduğum mabuduma hiçbir vakit ibadet etmediniz." Ebu's-Suud da bunu tercih etmiştir.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://merakli.yetkin-forum.com
мєяу´
Administrator
Administrator
мєяу´


Kayıt tarihi : 22/01/09
Mesaj Sayısı : 3959
Teşekkür Puanı : 3891
Rep Puan : 251
Yaş : 31
İsim : Merve
Nerden : oLduğunu SaLLa
Kadın
Ruh HaLi : Kafirûn Sûresi Tefsiri Agresi10
Takım : Kafirûn Sûresi Tefsiri D1e2ee3fede4072d5e25570324a07802
MadaLyaLarım : Kafirûn Sûresi Tefsiri Ftzv9l

Kafirûn Sûresi Tefsiri Empty
MesajKonu: Geri: Kafirûn Sûresi Tefsiri   Kafirûn Sûresi Tefsiri Icon_minitimeC.tesi Tem. 18, 2009 10:38 am

Bu mânâda "ben tapmayacağım" nefy-i istikbal (olumsuz gelecek)Kafirûn Sûresi Tefsiri Smilev birinci "siz tapıcılar değilsiniz" de öyle. lar mevsul olmakla beraber mabuddan ibaret değilKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev masdariyyede olduğu gibi ibadetten ibaret; "ben ibadet edici değilim"de "vâv"Kafirûn Sûresi Tefsiri Smilev haliyye olmak muhtemel olarak nefy-i mazi (olumsuz geçmiş zaman)Kafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ikinci "siz ibadet ediciler değilsiniz" bütün zamanları içine almak üzere nefy-i müstağrak demek olur. Bu şekilde her cümlenin ayrı bir mânâ ifade etmesinin bir şekli nüzul sebebine göre anlatılmıştır.

Buna iki şekilde itiraz edilmiştir:

Birisi: nın hâle (şimdiki zamana) deKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev gelecek zamana da ihtimali varkenKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev öncekilerin geleceğe tahsisidir. Zira AhfeşKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Zeccâc ve diğerleri gibi bir kısım tefsirciler öncekileri haleKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ikincileri geleceğe yüklemişlerdir. Lakin maksad hasr (tahsis) olmayıp nüzul sebebinde taleb istikbale ait olduğundan "ben tapmayacağım" nefy-i istikbalde meşhur bulunduğundan dolayı ilk cevabın onu red ile başlamasıKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sonra daha çok terakki için mazi ve zamanların hepsine kadar gidilmesi daha kuvvetli olmuştur.

İkincisi: Yukarıda işaret ettiğimiz üzere mazi mânâsında olan ism-i failin mef'ul-i bih olan mevsul mâ'sında ameli meselesidir. Zira Kisâi bunu kabul etmişse deKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev çoğunluk reddederler. Keşşaf Nahivce bunda Kisaî mezhebini benimsemiş denilmek de uzak görünür. Bundan dolayı öncekilerin geleceğeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ikincilerin hale hamletmesi daha uygun olacağını söylemişlerdir. Fakat üçüncüde mazi sigasıyla "siz ibadet etmediniz" buyurulmasıKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev buradaki "abid"de mazi mânâsının da işaret şekliyle olsun düşünülmesine bir karine (ip ucu) gibidir. Onun için hal ve gelecek mânâsını ihmal etmek caiz olamayacağı gibiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev mazi mânâsı da ihmal edilmemek gerekir. O halde amelKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ya bazılarının dediği gibi kendinden öncesine müşâkele (şekilce bir olma) suretiyledir. Yahut "mâ"Kafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ibadet mânâsına hamledilmek itibarıyla masdariyye gibi mef'ul-i mutlak yerinde olduğundan dolayıdır. Böyle olunca da sonrakilerde ma-i masdariyye yapmakKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev olumsuzluktaKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev maziKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev halKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev istikbal üçünü de içerecek vechile mutlak ism-i faile musallat etmek siyak-ı nefy (sözün olumsuz gelmesi)de varid olan nekrenin genel istiğrak (kaplama) mânâsına daha uygun ve tekitlerin hepsinden kuvvetliKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev gelişen bir te'sis (esas koyma) olduğu gibiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev netice için de ayrıca bir genişleme olur. Onun için biz de yukarıda bu yolda izah ettik.

Görülüyor ki burada ibadet fiilinin türlü tasrifleriyle birçok nüktelere işaret olunmuştur. "Mâ"ların mânâlarına ve "vâv"ların bağlama şekillerine göre de bunların birbirleriyle çarpışmasından o kadar çok tefsir şekilleri ortaya çıkıyor kiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev tafsili şöyle dursunKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sayılması bile uzundur. Ancak şunu da söyleyelim ki fiilleri haldir. Bunların gerek mevsul ve gerek masdariyet üzere tercümelerinde biz hal mânâsını açık ve kısa olarak ifade edemiyoruz. Çünkü dilimizde fiili halden ve muzariden sıla sigası yapmak yoktur. Biz yalnız "olduğu olacağı" gibi maziden ve istikbalden sıla yapıyoruz. Mazi sılasını mazide ve halde müşterek kullanıyoruz. Onun için tercümede bunları "taptığınızKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev taptığım" diye ifade etmiş bulunuyoruz. Olsa olsa tapıyordunuzKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev tapıp durduğunuzKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev tapıyor bulunduğum" diyebileceğiz kiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bunlar da hali mazi ile hikaye oluyor. Halbuki bütün bunlarKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev esas itibarıyla mazi olan "sizin taptığınız" fiilinin mânâsıdır. Buna da "taptığınız" diyoruz. Burada ise bu farkın önemi bulunduğundan tefsirde hatırlatmak lazımdır. Zira muhataplar tarafından hem "tapmakta olduğunuz"Kafirûn Sûresi Tefsiri Smilev hem "taptığınız" diye hem halKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev hem mazi siğaları tasrih edilmiş olduğu haldeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Peygamber'e ait olanda sadece "taptığım" diye hal fiili tasrih olunmuşKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev mazi kapalı geçilmiş olmasında önemli bir nükte vardır kiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev o da Peygamber'in uyulması gereken fiiliKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ibadeti hal zamanındaki yani peygamberliğinden itibaren olan ibadeti olduğuna tenbihtir.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://merakli.yetkin-forum.com
мєяу´
Administrator
Administrator
мєяу´


Kayıt tarihi : 22/01/09
Mesaj Sayısı : 3959
Teşekkür Puanı : 3891
Rep Puan : 251
Yaş : 31
İsim : Merve
Nerden : oLduğunu SaLLa
Kadın
Ruh HaLi : Kafirûn Sûresi Tefsiri Agresi10
Takım : Kafirûn Sûresi Tefsiri D1e2ee3fede4072d5e25570324a07802
MadaLyaLarım : Kafirûn Sûresi Tefsiri Ftzv9l

Kafirûn Sûresi Tefsiri Empty
MesajKonu: Geri: Kafirûn Sûresi Tefsiri   Kafirûn Sûresi Tefsiri Icon_minitimeC.tesi Tem. 18, 2009 10:38 am

6. Madem ki durum böyledirKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sizin olsun dininiz. Bana gerekmez âdet edindiğiniz o küfür ve şirk itikad ve ibadeti. Bütün sorumluluğuKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev hesabıKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev cezasıKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev vebali ile sırf size aittirKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bana tecavüz edemez. Yani ben ondan tamamen uzağım. Şu halde benden onun kabulünü asla ummayın.

Tefsircilerin çoğunluğu demişlerdir kiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bu yukarıki "taptıklarınıza tapmam" sözüyle "taptıklarınıza tapıcı değilim" sözünü sağlamlaştırmadır. Yani onların mânâsı olan kararı tebliğdir. Bana da dinim. Tevhid ve ihlas ile Allah'a ibadet ve taattan ibaret olan "O (Allah)Kafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Resulünü hidayet ve hak din ile gönderdi." (FethKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 48/28)Kafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "Muhakkak ki Allah katında din İslâm'dır." (Al-i İmranKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 3/19) buyurulan hak İslâm dini de benimdir. Onun ecir ve sevabıKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Kevser'i de ancak bana aittir. Sizin ondan nasibiniz yoktur. nin aslı dir. Esre ile yetinilerek mütekellim "yâ"sı hazfedilmiştir. Bu da "taptığıma tapıcı değilsiniz" sözünü tekittir. Burada Fahreddin RazîKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "tefsir"inde üç meseleden bahsetmiştir.

Birinci mesele: İbnü Abbas demiştir ki: Allah'a küfrünüz sizinKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ona tevhid ve ihlas da benim. O halde onların küfürlerine izin verilmiş denilebilir mi? HayırKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev çünkü Peygamber (s.a.v.) küfürden men etmek için gönderilmiştir. Ona izin vermesi nasıl tasavvur olunur! Kastedilen şu emirlerden biridir: Birincisi bundan kastedilen "İstediğinizi yapın." (FussiletKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 40/40) gibi tehdittir. İkincisi şöyle demek gibidir: Ben sizi hak ve kurtuluşa davet için gönderilmiş bir Peygamber'im. Böyle iken kabul edip bana uymuyorsunuzKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev o halde bırakın da beni şirke davet etmeye kalkışmayın. Üçüncüsü: Dininiz sizin olsunKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev eğer helak olmak sizin için bir hayır ise ona sarılınKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ben dinimi bırakmam. (Bu izahKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev dinin bütün mânâlarını içine alarak en meşhur mânâsı olan ve esası mebde' (başlangıç) ve mead (ahiret)le ilgili olan itikat (inanç) ve amele raci bulunan millet (din) mânâsına göredir) Bu âyetin tefsirinde ikinci görüş: DinKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev hesabdır. Sizin hesabınız sizeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev benim hesabım banadır. Hiç birimizin amelinden diğerine bir sorumluluk teveccüh etmezKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev demektir. Üçüncü görüş: Dinden maksad cezasıKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev üzerine gerekecek ceza veya sevaptır. Yani sizin dininizin cezası sizinKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev benim dinimin cezası benimdir" de! Onlara dinlerinin cezası olan vebal ve ceza elverir; sana da senin dininin mükâfatı olan tazim ve sevap yetişir. Dördüncü görüş "Allah'ın dini(ni uygulama hususu)nda sizi onlara (zina eden kadın ve erkeğe) karşı acıma duygusu tu(tup engelle)mesin." (NurKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 24/2) âyetinde dinKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev belli cezalar demek olan hadd (dînî ceza) olduğu gibiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev burada da ceza mânâsınadır. (BuKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ceza mânâsından ehastırKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Türkçe'de kullandığımız ceza demektir). Şu halde mânâ şu olur: Benim Rabbimden gelecek cezanız sizeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sizin putlarınızdan gelecek ceza da bana aittir. Lakin sizin putlarınız bir şey yapamazKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ben onların cezasından korkmam. Fakat göklerin ve yerin tek kahredicisi olan âlemlerin Rabbi'nin cezasından sizin aklen dahi korkmanız lazım gelir. Beşinci görüş: DinKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "Dini yalnız Allah'a halis kılarak O'na dua edin." (MüminKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 40/14) âyetinde dua mânâsına gelir. Yani sizin duanızKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev yalvarmanız sizin olsunKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev kâfirlerin duası ise dalalettedirKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev boşunadır. "İşte kâfirlerin duası böyle boşa gitmektedir." (Ra'dKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 13/14)Kafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "O taptıklarınıza ne kadar dua etsenizKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev onlar sizin duanızı işitmezKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev faraza işitseler bile istediğinizi veremezler." (FatırKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 35/14) Bu kadarla da kalmazKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev kıyamet günü size zarar da verirler.

"Kıyamet günü deKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sizin (onları Allah'a) ortak koşmanızı inkâr ederler. Bunu sana herşeyden haberi olan (Allah) gibi hiç kimse haber veremez." (FatırKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 35/14) dir. Benim Rabb'im ise herşeyden haberdardırKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev iman edenlerin dileklerini verir "İnanan ve iyi işler yapanlar(ın duasını) kabul eder." (ŞuraKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 42/26) buyuruyor; "Bana dua edinKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev duanızı kabul edeyim." (MüminKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 40/60) buyuruyor "Bana dua edinceKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev dua edenin duasına karşılık veririm. O halde onlar da bana karşılık versinlerKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bana inansınlar ki doğru yolu bulalar." (BakaraKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 2/186) buyuruyor. Altıncı görüş: DinKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev âdet mânâsına gelir. Mânâsı: Sizin geçmişlerinizden ve şeytanlardan alınmış olan o şirk âdetiniz sizin olsunKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev benim melekler ve vahyile Rabbimden aldığım âdetim de benim. Siz şeytanlara ve ateşe kavuşuncaya kadar âdetinizde durun; ben de RabbimeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev cennet ve rıdvanıma."

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://merakli.yetkin-forum.com
мєяу´
Administrator
Administrator
мєяу´


Kayıt tarihi : 22/01/09
Mesaj Sayısı : 3959
Teşekkür Puanı : 3891
Rep Puan : 251
Yaş : 31
İsim : Merve
Nerden : oLduğunu SaLLa
Kadın
Ruh HaLi : Kafirûn Sûresi Tefsiri Agresi10
Takım : Kafirûn Sûresi Tefsiri D1e2ee3fede4072d5e25570324a07802
MadaLyaLarım : Kafirûn Sûresi Tefsiri Ftzv9l

Kafirûn Sûresi Tefsiri Empty
MesajKonu: Geri: Kafirûn Sûresi Tefsiri   Kafirûn Sûresi Tefsiri Icon_minitimeC.tesi Tem. 18, 2009 10:39 am

İkinci mesele: Tahsis ifade ederKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev mânâsı: "sizin dininiz sizedirKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sizden başkasına değil; benim dinim de banadırKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev benden başkasına değil" demektir. Ve "İnsanaKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev çalışmasından başka bir şey yoktur." (NecmKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 53/39) ve "Hiç bir günahkârKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bakasının günah yükünü taşımaz." (İsraKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev 17/5) âyetlerine işarettir. Bu daKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev baştaki "söyle" emri düşüncesiyle şöyle demek olur: "Ben böyle vahy ve tebliğ ile yükümlüyümKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sizler de benimseme ve kabul ile sorumlusunuzKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ben mükellef olduğum görevimi yaptımKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev teklifin üstesinden çıktımKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sizin küfürde ısrarınızdan bana hiç bir zarar gelmek ihtimali yokturKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bütün zarar size aittir". Ancak Râzî'nin bu ifadesinde tahsisin tasvirinde selbi (inkâr) cihetleriKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "sizden başkasına değil"Kafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "benden başkasına değil" diye genellemeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev dolayısıyla olmuştur. Sözün sevkine göre izafet iki taraf arasında olduğu için tahsisler de "sizedirKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bana değil; banadırKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev size değil" diye önce iki taraf arasında tasvir olunmak açıktır. Razî de buna yukarda geçen sözünün sonunda işaret etmiş demektir. Ebu's-Suud bunu daha açık olarak şöyle tasvir etmiştir: Sizin dininiz ki Allah'a ortak koşmaktan ibarettirKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev o sizin için tahsis edilmiştir. Sizin umduğunuz gibi benim tarafıma geçmezKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev şu halde ona boşuna ümitlerinizi kuruntularınızı takmayınKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev çünkü o münkün olmayan şeylerdendir. Benim dinim ki tevhiddirKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev o da bana tahsis edilmiştirKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sizin tarafınıza geçmez. Çünkü siz onu mümkün olmayana bağladınız kiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev o mümkün olmayan benim sizin tanrılarınıza ibadet veya onlara sarılmamdır. Öyle yaparsan biz de senin tanrına ibadet ederizKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev diye bana vaad ettiğiniz de aynı şirk koşmaktır. Onların bir sene sen bizim tanrılarımıza ibadet edersenKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev bir sene de biz senin ilâhına ibadet ederizKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev demeleri de iki tarafın iki ibadette ortaklıkları esasına dayanmış olduğu içinKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev dayanılanın önce getirilmesinden beklenen tahsisin "kasr-ı ifrat" olması gerekir. Bir de "sizin dininiz size" tahsisiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "taptıklarınıza tapmam" sözünü; bu "dinim banadır" tahsisiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev "taptıklarınıza tapıcı değilim" sözünü tekit olması caizdir. Şöyle demek olur: "Bana ancak benim dinimdirKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sizin dininiz değil." Bu şekilde dayananınKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev kendisine dayanılana tahsisi olmuş olur.

Üçüncü mesele: Yine Râzî der ki: "İnsanların bir antlaşma sırasında bu âyet ile temsil edilmeleri âdet olmuştur. Bu ise caiz değildir. Çünkü Kur'ân temsil olunmak için (yani mesel halinde söylenmek için) değilKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev düşünülüp de gereğince amel olunmak için indirilmiştir."

Âlûsî buna temasla şöyle demiştir: Bunda iktibas (aktarma) kapısını örtmeye bir meyil vardır. Halbuki sahih olan iktibas(aktarman)ın caiz oluşudur. Bu Peygamber (s.a.v.) kelâmındaKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev sahabeKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev imamlar ve tabiinin birçoklarının kelâmlarında vaki olmuştur. Celaleddin Suyûtî'nin de adında yeterli bir risalesi vardır. Fakat iktibasın caiz oluşu da her yerde değilKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev münasip ve hürmete aykırı olmayan yer ve mânâlarda olabileceğini unutmamak lazım gelir. RâzîKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev Kur'ân temessül (bir şekil ve surete girmek) için indirilmedi demekleKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev temessülü mutlak surette reddetmiş görünüyorsa da düşünme ve amel kaydını esas tutmuş olduğuna göre maksadınınKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev düşüncesiz olan temessülü yasaklamak ve bundan dolayı bu âyeti ile mütareke mevkiinde temessülKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev düşüncesizlik olacağı için caiz olamayacağını söyleyerek bu âyette antlaşma mânâsı olmadığını haber vermek olduğu anlaşılır. Nitekim Alûsî kendisi de antlaşma mânâsı olmamasını tercih ile âyetin muhkem olduğunu açıklamış ve demiştir ki: "Evla (en uygun) olan mensuh olmayacak bir mânâ ile tefsir olunmaktırKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev çünkü nesih zahirin zıddıdır. Zaruret olmadıkça ona gidilmez."

Gerçekte Kadı Beydâvî de şöyle demiştir: "Bunda ne küfre izinKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev ne de cihaddan menetmek yoktur ki kıtal âyeti (harbe izin veren âyet) ile mensuh olsunKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev meğer -Allahümme- antlaşma ile tefsir edildiği takdirde ola."ola.

Bu sûreyiKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev geleceği üzere Nasr Sûresi'nin takip etmesi de bunun mensuh olması şöyle dursunKafirûn Sûresi Tefsiri Smilev nasr (yardım) ve fetih başlangıçlarından olan mücahede kabilinden olduğuna işaret eder.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://merakli.yetkin-forum.com
ağlatma artık yeter
Üye
Üye
ağlatma artık yeter


Kayıt tarihi : 19/04/09
Mesaj Sayısı : 122
Teşekkür Puanı : 8
Rep Puan : 0
İsim : semih
Erkek
Ruh HaLi : Kafirûn Sûresi Tefsiri Uzuntu10
Takım : Kafirûn Sûresi Tefsiri 5ae02d2e4544801f0825b8425cf11013

Kafirûn Sûresi Tefsiri Empty
MesajKonu: Geri: Kafirûn Sûresi Tefsiri   Kafirûn Sûresi Tefsiri Icon_minitimePtsi Eyl. 28, 2009 3:03 pm

ben bişey göremiyorum
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Kafirûn Sûresi Tefsiri
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» İnnâ enzelnâ sûresi
» Elem Neşrahleke Suresi ve MeaLi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Dinimiz İsLam :: DuaLar ve Hadis-i ŞerifLer-
Buraya geçin: